Mijn High school jaar in the USA

New York, New York!

Na een 8 uur lange vlucht kwamen we dan eindelijk aan in de geweldige stad: New York! Na de douane, het pakken van de bagage en de buren gedag te hebben gezegd (die toevallig in dezelfde vlucht naar New York zaten) moesten we nog 2 uur wachten tot de bus ons eindelijk kwam halen. Toen we eindelijk in het hotel aangekomen waren en alle bagage in onze kamers hadden gedumpt kregen we met de eerste echte Amerikaanse maaltijd in het hotel: vette koude pizza. Je moet er maar van houden.. Na een paar happen is iedereen snel naar zijn kamer gegaan en lekker gaan slapen, want iedereen was gesloopt na deze lange en heftige dag.

De volgende dag ging de wekker weer vroeg maar dat was door de jetlag voor ons geen enkel probleem. Tijd om New York te verkennen! Na een simpele bagel zonder beleg vertrok om half 9 de bus dan eindelijk naar de stad. We hebben echt van alles gedaan. De eerste dag begonnen we in Central park. We hadden een gids die ons de hele dag van alles vertelde over alle plaatsen waar we kwamen. Ik moet zeggen dat ik me wel een redelijke toerist voelde omdat we met zijn allen achter achter een gids met een starwars stick moesten lopen, maarja je moet er maar wat voor over hebben. Na central park bracht de bus ons naar de bekendste en duurste straat van New York: fifth avenue. Na 3 kwartier vrije tijd was het tijd voor een lunch in het warenhuis Macy’s. Vervolgens kregen we vrije tijd in Soho (een wijk waar je goed kunt shoppen) en hadden we een wandeling over de Brooklyn Bridge met een super mooi uitzicht over de skyline van New York. ’s Avonds hadden we een diner in het Hardrock cafe en eindigde we de dag met een geweldige afsluiter: Time square.

Ook de tweede dag moesten we weer vroeg uit de veren. Onze laatste dag in New York! Na dezelfde droge simpele bagel begonnen we de dag dit keer begonnen we bij het 9/11 memorial, super indrukwekkend! Na wat te hebben rondgekeken bracht de bus ons bij een ’haven’ en hadden we een boot tour om het vrijheidsbeeld wat super gaaf was. Aan de ene kant had je een super mooi uitzicht over heel de skyline van New York en aan de andere kant zag je het vrijheidsbeeld en de Brooklyn bridge. Na de indrukwekkende boot tour hadden we een lunch in het WTC en daarna bracht de metro ons naar Coney Island. Coney Island is een soort grote kermis aan het strand en heeft de oudste achtbaan van de wereld. Die kon ik natuurlijk niet overslaan! Na Coney Island kregen we weer pizza in een Italiaans restaurant en sloten we de dag af met een geweldig uitzicht over heel New York in ’Top of the Rock’.

Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we onze koffers gepakt en zijn we snel gaan slapen want de volgende dag begon ons grote avontuur dan echt: de aankomst bij ons gastgezin!

ps. Omdat er een storing was op de site is mijn blog verwijderd en zijn alle email adressen ook weg. Als je mijn blog wilt blijven volgen, kun je je email adres achter laten in de rechter kolom. Zo krijg je elke keer een mailtje als ik weer een nieuw verhaal heb geplaatst!

Reacties

Reacties

Wolter, Madelon & Mees

Mooie verhalen maar weer. Ga vooral door met schrijven. Wij smullen ervan!

Dianne

Ha Loes,
Je hebt in die paar dagen al een boel gezien en meegemaakt. Dat belooft wat. Van je pa en ma kregen we al wat foto's doorgestuurd.
Leuk, die blog. Zo blijven we op de hoogte.
Heel veel plezier en een dikke zoen!

ambenschop@ziggo.nl

Hoi Loes, je kent mij nog niet hoor al heb ik jou als klein meisje jaren geleden wel ontmoet. Ik ben een kennis van je moeder. Heb ook jouw mams al jaren niet gezien aangezien ik al een jaar of negen geleden met mijn twee zonen Mats (17 jaar) en Nils (14 jaar) naar Brabant ben verhuisd en jouw mama en ik destijds niet dusdanig bevriend waren dat we contact gehouden hebben. Sindskort zijn wij fb vriendinnen en zodoende kom ik bij jou terecht. Ik wil je zeggen dat ik het super stoer van je vind dat je voor maanden naar Amerika bent vertrokken omdat dat jouw wens is. Jouw pap en mam kunnen en zullen trots op je zijn. Ik zou het erg leuk vinden je te kunnen volgen d.m.v jouw verhalen. Heel veel plezier en lieve groetjes, Anne-Marie Benschop

Liesbeth jongebreur

Hoi Loes,
Klinkt super allemaal!!
Dit wordt vast een mega gave ervaring.
Wij vinden het leuk om te volgen wat je allemaal meemaakt hoor!
Heeeeeeel veel plezier!
Groetjes, Liesbeth en de rest van de familie????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active