Mijn High school jaar in the USA

De eerste week in Springfield!

Zaterdag 9 augustus was het eindelijk zo ver: Iedereen zou doorvliegen naar zijn of haar gastgezin! Ik, Helen (Nederlands meisje dat naar dezelfde school gaat) als ik en nog een Duits meisje dat naar een dorpje vlak naast Springfield gaat hadden om 7 uur onze vlucht naar Chicago en moesten we dus al vroeg uit bed. Na heel wat incheck stress op het vliegveld vlogen we naar Chicago airport en hadden we 2 uur tijd voor de gevreesde overstap naar Springfield. Gelukkig ging alles goed en voor dat we het wisten zaten we in het kleine vliegtuigje waar zo’n 20 man in kon, op weg naar ons gastgezin. Na een klein uurtje vliegen (wat voor ons uren duurde omdat we zo excited waren) kwamen we dan eindelijk aan bij onze eindbestemming waar Annie, Gary en Charlie en de andere gastgezinnen ons op stonden te wachten en ons met open armen ontvingen!

De ontmoeting was ontzettend leuk en nadat we alle koffers hadden gepakt gingen we naar Stake ’n Shake voor mijn eerste echte Amerikaanse lunch dit jaar. Stake ’n Shake is een typisch Amerikaans restaurant vol met hamburgers en horseshoes. Om jullie even duidelijk te laten zien wat een horseshoe is heb ik gelijk maar even een foto gemaakt. Een horseshoe is een typisch gerecht uit Springfield en bestaat uit geroosterd brood, vlees, patat en kaas eroverheen en bevat zo’n 950 calorieen. Jep, that’sAmericans are so fat! Don’t worry, ik koos niet voor de horseshoe maar nam een maar ’gewoon’ maar een hamburger. Na de lunch kreeg ik een snelle rondleiding door Springfield en ’s avonds hebben we de film Frozen gekeken waarbij ik halverwege in slaap viel door de jetlag en de lange indrukwekkende dag.

Zondag ben ik met Charlie gaan minigolven en ’s avonds kwam Julia aan. Julia is de Duitse exchangestudent die Annie en Gary 2 jaar geleden in huis hadden. Het was ontzettend leuk om haar te ontmoeten en ze heeft me veel verteld over de school en Springfield zelf. Maandag gingen we voor het eerst naar school om onze vakken op te geven en ons in te schrijven en gaf Julia ons een rondleiding door de school. De school is echt een stuk groter dan dat ik gewend ben in Nederland en alles lijkt ontzettend op elkaar. Verder ziet de school eruit als een echte Amerikaanse high school inclusief langwerpige rode kluisjes en Amerikaanse vlaggen in elke klas. Just like in the movies!

Ook ben ik deze week naar de state fair geweest. En heel veel Amerikaanse kan het niet. Je kunt er van alles krijgen, doen en vooral eten. zo kon je bijvoorbeeld met een pistool schieten, gekke foto’s van jezelf laten maken en verschillende concerten bezoeken. Wat het eten betreft heb ik echt de gekste dingen voorbij zien komen en echt al-les werd gefrituurd. Van gefrituurde Oreo’s, augurken en boter tot gefrituurd cakedeeg, ijs en als kerst op de taart een echte gefrituurde twix ingewikkeld in bacon. Welcome to America!

Vrijdag gingen we naar Chicago. Julia zou vanaf daar weer terugvliegen naar Duitsland en ik zou Sam, de oudste zoon van Annie en Gary eindelijk ontmoeten. Chicago is echt een ontzettend gave stad en ik heb veel dingen gezien en gedaan dit weekend. Vrijdag zijn we gaan shoppen en ’s avonds zijn we met zijn 5e uiteten geweest. Zaterdag hebben we de bekende ’Bean’ bezocht en hadden we ’s avonds een boottour van 2 uur op lake michigan langs de skyline van Chicago. Het was echt een fan-tas-tisch uitzicht en we hebben er met zijn 5e er de volle 100% van genoten. Chicago staat zeker op mijn lijstje van favoriete steden!

De volgende dag was het na een gigantisch ontbijt en nog een paar uurtjes shoppen tijd om weer naar huis te gaan. ’s avonds kreeg ik een berichtje van een meisje van school dat mij en Helen heel graag wilde ontmoeten. We zijn naar haar huis gegaan en hebben wat gepraat over school en theater. Jaja, ik ga hier vrolijk door met musicals! Annie is heel actief in de musicalwereld en Springfield heeft een theatergroep die je kan vergelijken met Hofplein Rotterdam. Ik heb me natuurlijk ingeschreven en in Oktober beginnen we met repeteren voor de musical Tarzan. Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten om weer bezig te zijn met zingen, dansen en acteren. En dat dan ook nog allemaal in Amerika! Na een uurtje zijn we weer naar huis gegaan, ben ik lekker mijn bed ingedoken en me voorbereid op de grote dag: de eerste schooldag.

Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Bas... Je oom

He lieverd,
Wat schrijf je ontzettend leuk en wat maak je een hoop mee?! Fantastische stad he Chicago?! Lieverd, geniet!! Genieten wij met je mee.. Dikke kus van Iris, Bas, Joris en Pien xx

Bob… Je Opa schrijft:

Hallo lieve Loezepoes,

Heerlijk wat je allemaal mee maakt. Geniet en leer ervan.
Prachtig voor je ontwikkeling.Veel plezier op school.
Dikke kussen van je Oma en Opa. Xxxx

Mama

Lieve Toek, wat een leuke avonturen heb je al beleefd in nog geen twee weken! En wat een super leuke musical gaan jullie doen. Ben je een van de weinigen van toneel die dit jaar toch een productie gaat doen????????. Ik kijk uit naar je schoolavonturen. Veel succes maar vooral veel plezier!!! Dikke kus, mama

Mama

Geen idee hoe die vraagtekens er opeens komen.....

Katja

Lieve Loes, wat een geweldige ervaringen! Succes op school en heel veel plezier met de voorbereidingen voor de musical. Ik blijf je spannende verhalen volgen.

Dianne

Ha Loes,
als het in dit tempo doorgaat ga je wel heel veel meemaken!
Kunnen we al kaartjes bestellen voor de musical :-)?
Heel veel plezier en sterkte met je eerste schooldag!!

Janine Welbergen-Duijn

hallo Loes,
wat super stoer dat je een jaar naar de USA gaat. Wij vinden het harstikke leuk om je te volgen. Succes!!

oma janny

Mijn eerste les van mees gehad.goed he.

oma janny

Lieve schat tot de volgeñde keer xxx

Liesbeth

Leuke verhalen van je Loes! Ik loop een beetje achter, maar wat ik tot nu heb gelezen klinkt het allemaal wel heel leuk!
Groetjes, Liesbeth

Charlie

I have no idea what this says, but I assume it's all good things

Gary

Nice blog Loes!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active